Förskola

Välkommen till förskolan Mörten!

Vi välkomnar barn mellan 1 – 5 år på våra två avdelningar, Övre och Nedre Mörten.
På Övre Mörten går de äldre barnen. Avdelningen ligger i Smedgårdens som är byns seniorboende, har egen ingång och är till glädje för både barn som gammal. Nedre Mörten ligger i nära anslutning till skolan. Vi har ett gott samarbete med skolan för en trygg övergång till förskoleklass.

Våra främsta mål är att barnen ska känna sig trygga och utveckla en öppenhet och respekt för varandra och vår fina miljö. Vi arbetar alltid aktivt för hållbar utveckling både för människor och miljön. Vi följer barnens intressen och vill tillsammans med vårdnadshavarna skapa de bästa förutsättningarna för våra barns utveckling.
Vår mat lagas i Skafferiets kök intill och de serverar oss nylagad mat varje dag.

Se vår film!

Våra värdeord

Mötesplats – Mörten är ett ställe där vi kan mötas, växa och utvecklas tillsammans.

Öppenhet – Vi är öppna för varandras åsikter och olikheter. Alla har en plats och ett värde.

Respekt – Vi visar varandra respekt. Vi måste inte tycka lika men vi måste acceptera varandra.

Trygghet – Vi vill att alla, stor som liten, ska känna sig glada och trygga att gå till förskolan varje dag. Vi ser och bekräftar alla.

Empati – Vi lär barnen empati genom att vi vuxna visar empati.

Nyfikenhet – Vi är nyfikna på livet och leken.

Vår personal

På förskolan jobbar erfarna och engagerade pedagoger.

Veronica Wilhelmsson

Förskolelärare och rektor

Sophia Bennetoft

Förskolelärare

Frida Peistorpet

Förskolelärare

Rebecka Fransson

Victoria Lind

Elsa Stolpe

Linn Lundqvist

Kontakta förskolan

Vill du veta mer? Tveka inte att kontakta oss för alla dina frågor!

morten@langserudsfriskola.se